رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد که ۸۰ درصد آرا در مراکز رای دهی شمارش شده است.

 رئیس کمیسیون انتخابات: ۸۰ درصد آرا در مراکز رای دهی شمارش شده استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که ۸۰ درصد آرا در مراکز رای دهی شمارش شده است.

عبدالبدیع صیاد، رئیس این کمیسیون امروز در یک نشست خبری در کابل گفت که شمارش آرا در مراکز رای دهی تا پایان امروز خاتمه می یابد.

وی با ابراز نگرانی از مداخله زورمندان در شماری از مراکز رای دهی در سراسر این کشور هشدار داد که در مراکزی که تقلب شده است آرا باطل خواهد شد.

صیاد همچنین تصریح کرد که در روند برگزاری انتخابات در برخی مراکز رای دهی، زورمندان مداخله کرده‌اند و در برخی موارد نیز ناظرین نامزدها در بی نظمی ها سهیم بوده اند.

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان تاکید کرد که حضور مردم در روند رای دهی گسترده بوده و استفاده از سیستم بایومتریک در راستای ایجاد شفافیت در انتخابات موثر واقع شده است.

وی از کمیسیون شکایات انتخابات خواست که در مورد ابراز نظر در مورد فعالیت‌های کمیسیون انتخابات مطابق قانون عمل کند و سخنانی که باعث مغشوش شدن اذهان عمومی می شود را نشر ننمایند.

این در حالی است که روز گذشته مسئولان کمیسیون شکایات انتخاباتی از ناتوانی مدیریتی و بی نظمی در انتخابات مجلس نمایندگان ابراز نگرانی کرده بودند.

روز گذشته انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان در ۳۲ ولایت این کشور برگزار شد و این روند امروز نیز در ۱۲ ولایت جریان دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار